czwartek, 4 kwietnia 2013

Dar patrzenia

Życie może być najpiękniejszym darem, pod warunkiem, że z uwagą i powagą przyjmujemy to, co do nas przychodzi, a nie rzucamy się zachłannie w przyszłość po więcej.




Popatrz na mnie, jeśli umiesz jeszcze
Popatrz na tonące me źrenice w deszczu
Popatrz na rzęsy, czarne są jeszcze farbą twych włosów
Ciągle istnieją w morzu loków...

Popatrz, deszcz zmywa brud
Nawet czerń przemija, nawet czerwień ust...

Boisz się czasu, który wciąż ucieka?
Czy mocniej lękasz się mnie, bo nie umiem czekać?

Popatrz na mnie, chwila czas zatrzyma
Popatrz z uważnością, z otwartymi oczyma

Popatrz na mnie, póki umiesz jeszcze
Popatrz na mnie choć do końca deszczu...

3 komentarze:

  1. Piękne, epikurejskie przesłanie.
    Carpe diem - wyszeptane w pięknym wierszu...
    I dalej, za Horacym - rzec by się chciało:
    Chwytaj dzień, bo przecież nikt się nie dowie, jaką nam przyszłość zgotują bogowie...

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wiemy, co nas czeka na końcu drogi
    i w tej niewiedzy
    człowiek równie bogaty, co ubogi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlatego ważne jedynie "Teraz i Tu".
    Jedynie ważne - zawsze i wszędzie!
    Bo za chwilę ktoś może wyrwać nas ze snu
    i... już nas nie będzie.

    OdpowiedzUsuń